Noua formă a taxei auto poate duce la pierderea pieţei interne de vehicule noi iar anul viitor numărul maşinilor second hand existente în România va ajunge la 350.000 de unităţi, a declarat, vineri, într-o dezbatere publică, Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia şi reprezentant al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAR).
"Domnă ministru, sunteţi pusă în faţa rezolvării unei ecuaţii imposibile. Dacă v-aţi propus să mulţumiţi pe toată lumea, nu veţi reuşi. Când e vorba despre o taxă pur fiscală, tehnică, socială şi politică, este imposibil să-i mulţumiţi pe toţi. Puteţi găsi, însă, un just echilibru ţinând cont de câţiva factori. Prin ceea ce aţi propus acum aveţi şanse să respectaţi declaraţiile politice. Aveţi de făcut promovarea unui program Rabla. Vă dau scris că, pe ceea ce aţi făcut acum, anul viitor numărul maşinilor second-hand va ajunge la 350.000. Ce facem cu ţara asta? În acelaşi timp, vom ajunge la pierderea pieţei interne la vehicule noi. Vă spun că în Maroc există o fabrică de vis, salariile sunt cu 60% mai mici decât cele de aici. Dacă pierdem piaţa vehiculelor noi, daţi-mi voie să-mi exprim speranţa la viitorul vânzărilor din România. Să nu uităm că 18% din exportul general al României este reprezentat de vânzările Dacia. Cred că puteţi îmbunătăţi această propunere", a subliniat Stroe.
Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice /MMSC/ supune, în prezent, dezbaterii publice, prin intermediul propriei pagini de internet, o primă variantă a proiectului de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
Potrivit documentului, varianta actuală a taxei de primă înmatriculare ar urma să fie denumită 'Timbrul de mediu', iar modalitatea de calcul este simţitor simplificată.
Practic, în calcul taxei se va ţine