Numai 1.300 de persoane pe zi urmăresc canalul TV al Parlamentului European, Europarl, care emite online. În ciuda deciziei eurodeputaţilor de a renunţa la această televiziune, care costă 7,9 milioane de euro pe an, suma a fost inclusă în bugetul pe 2013 al Parlamentului, la decizia administraţiei legislativului european.
„Audienţa acestei televiziuni este mai mică decât totalul de 9.000 de angajaţi ai PE şi mult mai mică decât cele 500 de milioane de persoane pe care UE pretinde că le reprezintă”, scrie cotidianul britanic „The Telegraph”.
Europarlamentraul britanic Paul Nuttall, liderul adjunct al partidului britanic UKIP, de orientare eurosceptică, membru al comisiei de Cultură din Parlamentul European, a criticat “irosirea banilor contribuabililor” pe un proiect “pentru orgoliul politicienilor, care transmite numai discursurile politicienilor, cu prea puţine comentarii critice sau reflecţii”.
“Angajaţii Parlamentului European nu se uită la acest post mai deloc, aşa că nu e de mirare că puţini oameni din afara instituţiei sunt interesaţi. Este o risipă de bani şi trebui închis”, a spus el.
Oficialii Parlamentului au justificat păstrarea televiziunii pe internet prin identificarea “unor economii semnificative”, de 525.000 de euro pe an şi spun că vor “să menţină un instrument valoros de comunicare pentru Parlament şi pentru membrii săi în anul dinaintea Alegerilor Europene din 2014” .
Oficialii mai pretind că potenţialii telespectatori ai canalului sunt în număr de peste 14 milioane, incluzând în acest număr audienţa televiziunilor regionale care au acceptat să preia clipuri din transmisia televiziunii Europarl, în programele lor.
Muzeu al Europei de 120 de milioane de euro
În acest an, europarlamentarii vor mări abrupt cheltuielile pentru autpromovare înaintea alegerilor europene, chiar dacă ţările UE trec printr