Ce pot căuta şefi ai Google, profesori de la Stanford, Desmond Tutu şi 600 de studenţi pe un vas care pleacă într-o croazieră în jurul lumii? Ei bine, totul este un proiect vizionar pentru a anima mediul de afaceri mondial.
Proiectul se numeşte „Unreasonable at Sea” şi încearcă să învioreze tinerii antreprenori şi să funcţioneze ca un Think Tank.
Totul se petrece la bordul unui vas de croazieră de 180 de metri lungime care foloseşte drept incubator al acestui proiect. Companii multinaţionale şi fundaţii internaţionale sunt la bord, investitori, filantropişti, dar şi un prinţ din Arabia Saudită sau fondatorul Wordpress, Matt Mullenweg.
Practic, nava va pleca din Hawaii şi va trece prin diverse pieţe în curs de dezvoltare sau deja cu economii foarte bine stabilite, cum ar fi Japonia, Spania, Myanmar sau Ghana. Aici vor vizita diferite instituţii şi vor vorbi despre modelele de afaceri locale.
Călătoria va dura 105 zile, va trece prin 13 ţări şi este coordonată de către Institutul de Design de la Universitatea Stanford, de Institutul Unreasonabile şi are susţinere financiară de la Microsoft şi SAP.
Dacă ar fi să traducem călătoria într-un limbaj normal, vorbim de un team building la nivel global, unul cu cei mai importanţi actori la bord. Astfel, fundaţia Unreasonabile doreşte să adune oameni din diverse culturi, cu un background din diferite domenii. Potrivit CNN, discuţiile la masa de prânz variază de la proprietatea intelectuală în China până la strategii de prevenire a malnutriţiei în Africa.
Pentru CNN a scris Eric Tyler, un membru al think tank-ului american New America Foundation. El a vorbit cu fondatorul programului, Daniel Epstein, iar acesta i-a zis că „nu căutăm startup-urile clasice din Silicon Valley. Pariem pe lebedele negre, cei care se folosesc de tehnologie pentru a rezolva chestiuni nu foarte atractive din punct de