Ministrii britanici incearca in toate felurile sa-i convinga pe imigrantii romani si bulgari sa evite Regatul Unit, dand ca motive ploaia specifica insulei si locurile de munca prost platite.
Astfel, oficialii britanici iau in considerare sa lanseze o campanie publicitara negativa in cele doua tari, pentru a convinge potentialii imigranti sa nu vina in Marea Britanie, urmand sa le transmita acestora ca acolo ploua si locurile de munca sunt rare si prost platite, arata The Guardian.
Planul urmeaza sa se concentreze pe dezavantajele vietii britanicilor si este una dintr-o serie de potentiale masuri menite sa opreasca imigrarea in Regatul Unit, incepand cu ianuarie 2014, atunci cand vor expira interdictiile pe piata muncii britanice pentru cetatenii Romaniei si Bulgariei.
Ministru britanic: Strazile de aici nu sunt pavate cu aur
Un ministru a declarat, in weekend, ca o asemenea reclama negativa ar trebui "sa corecteze impresia ca strazile de aici sunt pavate cu aur".
Inca nu se stie cum va arata reclama sau daca se va folosi strategia punerii Marii Britanii intr-o lumina cat mai proasta cu putinta sau daca se va incerca sa trezeasca imigrantilor romani bucuria Muntilor Carpati si imigrantilor bulgari bucuria statiunilor de la Marea Neagra.
Exista insa si precedente in acest sens. In anul 2007, Eurostar a difuzat reclame in Belgia pentru trenurile cu destinatia Londra, aratand un tip chel, tatuat, care urina intr-o ceasca de ceai.
Duminica, o sursa din Downing Street (sediul prim-ministrului britanic - n.red.), a spus: "Este adevarat ca unele optiuni sunt luate in calcul, insa nu comentam in legatura cu lucrurile specifice mentionate", adaugand ca, in mod evident, acesta este un proces in desfasurare si ca va fi inaintata orice propunere in timp util.
Premierul britanic, presat