Volvo a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă, la Beijing, că îşi va extinde producţia de camioane şi în China. Decizia vine în baza unui parteneriat încheiat între compania suedeză şi Dongfeng.
Volvo va produce camioane în China sub brandul Dongfeng în urma unui parteneriat prin care suedezii vor deţine 45% din Dongfeng Vehicule Comerciale (DFCV) în schimbul a 900 milioane de dolari. Volvo devine astfel cel mai mare producător mondial de camioane din lume, detronându-i pe nemţii de la Daimler AG.
"China este cea mai mare piaţă din lume pentru camioane grele, echivalentă cu cea din Europa şi America de Nord la un loc", a spus Olof Persson, CEO Volvo. "Combinarea poziţiei puternice pe care o are în China şi a know-how-ului Dongfeng cu expertiza tehnologică şi prezenţa globală a grupului Volvo va oferi DFCV (subsidiara de camioane a Dongfeng) un potenţial excelent pentru creştere în China şi în afara ei."
Miza cu impact global: doi dintr-o lovitură!
Înainte de a semna acest contract Volvo era pe locul trei în topul producătorilor de camioane, prima poziţie a clasamentului fiind ocupată de Damler AG. Însă cel mai apropiat concurent al Volvo, cel de pe locul doi, nu era nimeni altul decât Dongfeng. Astfel Volvo a reuşit să înghită locul doi şi astfel să urce pe primul loc.
Citeşte şi: Logan chinezesc? Parteneriat Dongfeng - Renault
Înaintea acestui parteneriat, care va fi finalizat cel mai probabil în 12 luni, piaţa auto mondială a camioanelor arăta cam în felul următor: Dongfeng, lider în China, Daimler AG şi Volvo, stăpâni peste restul lumii. De aceea nici Daimler, nici Volvo nu erau deranjaţi în mod direct de chinezii de pe locul al doilea. Dar ce s-ar fi întâmplat dacă Dongfeng, lider pe piaţa care depăşeşte America de Nord şi Europa la un loc, şi-ar fi lărgit orizonturile?
Aici trebuie reţinut faptul că Dongfeng este o co