Soarta concesionarii aeroportului international “George Enescu” catre operatorul aerian low-cost Blue Air va fi discutata in plenul CJ Bacau la sedinta din februarie. Anuntul a fost facut de seful institutiei, Dragos Benea, care a precizat ca directorul Regiei Aeroportuare – Oana Chelaru – va prezenta consilierilor judeteni o dare de seama privitoare la starea lucrarilor si la mersul proiectului de concesionare.
Vasile Cautis, ales din partea PP-DD, a solicitat conducerii judetului ca oficialii Regiei Aeroportuare sa prezinte cat mai repede un raport, in conditiile in care termenul limita de realizare a investitiilor – prevazut in contractul de concesionare – a fost deja depasit.
Conform contractului agreat in 2010 de CJ si Blue Air, operatorul aerian se angaja sa concesioneze aeroportul din Bacau pe o perioada de 34 ani. In primele 30 de luni de la semnarea contractului, concesionarul se angaja sa realizeze mai multe investitii, constand in modernizarea pistei de decolare-aterizare, construirea unui terminal nou, extinderea platformei de stationare a aeronavelor, precum si inlocuirea instalatiei de balizaj. Investitiile ar fi trebuit finalizate la mijlocul lui 2012 (iulie), insa un litigiu derulat intre CJ si concesionar a dus la intarzieri.
De data recenta, dosarul penal in care Nelu Iordache – patronul Blue Air – a fost retinut vine sa complice, odata-n plus, soarta concesionarii de la Bacau.
Intr-o sedinta a CJ din 2012, cand s-a pus problema demararii proiectului de concesionare a buncarului de la sectia cobalto-terapie a Spitalului Judetean, presedintele CJ a atras atentia ca nu-si doreste repetata experienta nefericita din cazul concesionarii aeroportului. Benea a admis, la acel moment, ca proiectul derulat de Blue Air in Bacau este departe de materializare.
Oana Chelaru, directorul Regiei Aeroportuare, a declarat pentru Bacau.NET