Petrom a lansat astăzi Fabricat în Țara lui Andrei, o competiție care își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România. Competiția este deschisă atât antreprenorilor, cât și ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor și întreprinderilor individuale.
Cei interesați se pot înscrie în perioada 29 ianuarie - 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.
În luna noiembrie a acestui an, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege 10 câştigători. Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă pentru inițierea afacerii. De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.
„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile