2.5 petabytes date pe oră la Wallmart, 12 terabytes de tweet-uri pe zi, volum mediu de date pe companie 296.7 terabytes. Pentru o companie care produce câţiva terabytes de date pe lună văzând aceste cifre poate să însemne o concluzie clară: pe mine Big Data nu mă va ajuta niciodată, eu nu am atât de multe date. Dar această gândire nu este corectă.
Cu ocazia primei conferinţe Big Data din România, din 30 ianuarie, organizatorii acestui eveniment au stat de vorbă cu două companii care astăzi deschid drumul analizei de date pentru companiile medii din România. Netopiaşi Drift Datala prima vedere nu par să aibă nimic în comun: Netopia este unul din liderii de piaţă în plăţile online, iar Drift Data este un start-up abia creat care şi-a propus să creeze o platformă ce permite corelarea şi analiza în timp real a mai multor fluxuri de informaţii cu o capacitate de prelucrare de ordinul miilor de evenimente pe secundă.
Netopia: ne-am dori să înţelegem mai bine procesul întreg prin care se fac cumpărăturile
Şi totuşi există o legătură: Netopia, prin serviciul mobilPay, colectează şi procesează zilnic câteva zeci de gigabytes de date, având aproximativ 30 data points per tranzacţie, informaţiile generate venind în principal din tranzacţiile procesate şi purtând detalii despre serviciile folosite, modul de plată, cardurile şi bancile folosite.
CTO-ul Netopia, Felix Crişan, declară că "Prin natura business model-ului pe care l-am ales suntem direct dependenţi de succesul comercianţilor ce folosesc serviciul mobilPay. Întrucât plata este doar un pas dintr-un proces, ce începe cu mult înainte ca utilizatorul să ajungă la serviciul nostru pentru plată, ne-am dori să înţelegem mai bine procesul întreg prin care se fac cumpărăturile, începând cu fazele de prospectare, decizie, plată şi review, pentru a putea adresa mai bine nevoile clienţilor noştri. Nu în ult