Administraţia judeţeană anunţă că a avertizat Ministerul Transporturilor în permanenţă legat de faptul că traseul centurii Vâlcele - Apahida va interfera cu pista de aterizare-decolare şi cu toate acestea nu s-a luat nici o măsură pentru a preîntâmpina această situaţie.
Directorul Aeroportului clujean David Ciceo spune că traseul pistei de 3.500 de metri nu ajunge să urce peste centura Vâlcele - Apahida, în ciuda faptului că planşele pe care proiectantul le-a prezentat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) arată cu totul altceva. Conform lui Ciceo, corpul fizic al pistei de aterizare-decolare s-ar opri cu 200 de metri înainte de a intersecta centura. Chiar şi aşa, recunoaşte şi Ciceo că pentru evitarea obstacolării s-ar impune devierea centurii cu circa 2.200 de metri. Şeful DRDP Eugen Cecan consideră că o mai bună soluţie ar fi ca pista de 3.500 de metri să fie micşorată la 3.000 de metri. Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, crede că lungimea pistei ar putea fi păstrată, din sens opus.
La sfârşitul săptămânii, reprezentanţii Consiliului Judeţean, cei ai DRDP (subsidiara Companiei Naţionale de Drumuri şi Poduri din România -CNADNR), şi cei ai Aeroportului se întâlnesc cu proiectanţii pistei de aterizare-decolare pentru a dezbate situaţia acestui proiect.
„Trebuie să vedem ce soluţii optime putem găsi pentru a evita suprapunerea pistei de aterizare decolare cu centura Vâlcele - Apahida. Din planşele pe care ni le-a furnizat proiectantul pistei, societatea Iptana, reiese foarte clar cum coada pistei trece peste centură, în punctul dintre km 19+300 - 20+070. Deisgur, trebuie adăugată şi porţiunea pentru balizaj şi pentru obstacolare, în total ar mai fi nevoie de peste 700 de metri", a comenta şeful DRDP Eugen Cecan. În sensul acesta, ideal ar fi să se construiască o buclă de ocolire a zonei pistei Aeroportului, adică o devie