2012 a fost anul în care Academia de film americană a acordat premiul Oscar pentru cel mai bun film lungmetrajului “The Artist”, turnat în alb-negru, considerat un omagiu adus peliculelor mute realizate în epoca de aur de la Hollywood, anunţă Mediafax.
“The Artist” vs “Hugo”
Coproducţia franco-belgiană The Artist, regizorul ei, Michel Hazanavicius, şi interpretul rolului principal masculin, Jean Dujardin, au dominat sezonul premiilor de la Hollywood decernate la începutul anului 2012, impunându-se la toate galele majore organizate de industria de profil – Globul de Aur, BAFTA şi Oscar.
Artistul/ The Artist, turnat în alb-negru, un omagiu adus filmelor mute hollywoodiene, spune povestea lui George Valentin (Jean Dujardin), star al filmului mut, care a căzut în uitare odată cu apariţia sonorului, spre deosebire de tânăra actriţă Peppy Miller (Bérénice Bejo), una dintre admiratoarele sale, a cărei carieră cunoaşte o ascensiune spectaculoasă, în paralel cu progresul tehnologic din cinematografie.
Deşi dominaţia acestei pelicule în sezonul premiilor hollywoodiene din 2012 a fost una deosebit de consistentă, nu puţini au fost aceia care au criticat alegerea făcută de membrii cu drept de vot din Academia de film americană, reproşându-le că şi-au premiat propria istorie prin trofeele decernate filmului The Artist, în defavoarea altor pelicule, considerate mai valoroase. Nici filmul în sine nu a fost scutit de critici, foarte mulţi jurnalişti specializaţi în cinematografie spunând că The Artist este doar o imitaţie a vechilor pelicule de la Hollywood şi criticând intriga sa facilă, cu “iz de dramă ieftină”.
Cei mai mulţi dintre detractorii lungmetrajului The Artist ar fi preferat ca Oscarul pentru cel mai bun film să revină lui Hugo, prima incursiune în tehnologia 3D a renumitului Martin Scorsese, considerând că aceasta pelicu