Companiile chineze vor să-şi accelereze investiţiile în Europa, considerată mai atractivă decât America de Nord, însă nu atât de atractivă ca majoritatea pieţelor emergente, conform unui studiu publicat de Camera de Comerţ European din China.
Aproape toate (94%) din cele 74 de companii chineze care au răspuns chestionarului Camerei de Comerţ susţin că vor să continue să investească în Uniunea Europeană, şi mai mult de patru din cinci (82%) dau asigurări că în viitor vor să investească sume mai mari decât până acum.
Climatul pentru investiţii chineze este perceput ca fiind la fel de favorabil în UE şi America de Nord de către 45% din companii, 33% îl consideră pe cel din UE chiar mai avantajos, în timp ce numai 21% îl percep mai puţin favorabil.
În schimb, Europa este mai puţin atractivă decât Africa, Orientul Mijlociu sau America Latină, însă condiţiile sunt considerate mai bune decât în Asia de Sud-Est, în ciuda prezenţei puternice de minorităţi chineze în această regiune.
Chinezii "caută noi pieţe pentru a-şi plasa produsele", achiziţionând în acelaşi timp "o tehnologie şi o experienţă pe care nu le găsesc în China continentală", a declarat, într-o conferinţă de presă, David Cucino, preşedintele Camerei de Comerţ Europene.
Principalul motiv pentru care companiile chineze investesc în Europa este de a câştiga o cotă din această piaţă, în timp ce, pentru aproape o societate din două, este vorba de a furniza bunuri şi servicii pieţei chineze.
Uniunea Europeană este percepută totuşi ca fiind o piaţă dificilă din cauza obstacolelor în calea obţinerii de vize pentru angajaţii chinezi şi a "problemelor legate de dreptul european al muncii", conform studiului realizate de cabinetele de consultanţă KPMG şi Roland Berger.
Printre alte obstacole - diferenţele culturale, spre exemplu un n