2012 a însemnat un an record în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă inauguraţi – peste 140 de kilometri. Mai mult, anul 2013 se anunţă a fi şi mai prolific şi ar urma să stabilească un nou record – 230 de kilometri de autostradă finalizaţi, potrivit informaţiilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, anunţă HotNews.ro. 2014 se anunţă, însă, a fi unul foarte „sec”. Şi asta pentru că în 2012, Guvernul nu a semnat niciun contract pentru noi tronsoane de autostrăzi.
2011, un record: 70 de km de autostradă finalizaţi
În 2011, autorităţile de atunci au inaugurat aproximativ 70 de kilometri de autostradă, deşi atât premierul Emil Boc, cât şi ministrul Transporturilor sperau să dea în folosire până la finele anului 125 de kilometri de autostradă. Planurile le-au fost date peste cap de lucrările neterminate la cei 55 de kilometri de autostradă dintre Bucureşti şi Ploieşti. Chiar şi aşa, 2011, cu cei 70 de kilometri de autostradă ai săi, s-a dovedit a fi cel mai prolific an de după Revoluţie, din punct de vedere al numărului de kilometri de autostradă terminaţi.
2012, anul care bate recordul, cu 140 km de autostradă finalizaţi
2012 este un an record. Puţin peste 140 de kilometri de autostradă inauguraţi într-un singur an. Se poate spune ca 2012 a fost de departe cel mai bun an pentru autostrăzi în România, de după Revoluţie, dar, în acelaşi timp, a fost şi un an cu mai multe premiere. 2012 a fost anul primei autostrăzi inaugurate înainte de termen, cu şase luni înainte (Timişoara - Lugoj, lot 1). Acest tronson de autostradă a fost inaugurat pe 23 octombrie. Această bucată de şosea, de 9,5 kilometri, a costat aproximativ 48 de milioane de euro. Construită de către Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Construzioni, avea termen contractual de finalizare lu