Punctul de lucru de la Roman pentru eliberarea pașapoartelor electronice a fost modernizat și extins, iar inaugurarea noului sediu a avut loc luni, în prezența primarului municipiului Roman, Laurențiu Dan Leoreanu, și a prefectului județului, Ilie Mitea.
Foto: Subcomisarul Constantin Roman, șeful SPCEEPS Neamț, primarul Laurențiu Dan Leoreanu și prefectul Ilie Mitea
Biroul este situat în clădirea fostului Club Petrotub. Costul modernizării se ridică la aproximativ 100.000 lei, investiția fiind suportată din bugetul local. “Având acest punct de lucru, putem anticipa că aici se vor face și cărțile de identitate electronice. Elementele biometrice care vor fi trecute pe cărțile de identitate electronice pot fi colectate doar de personal autorizat, astfel că solicitarea actului de identitate se va face la Serviciul Public de Evidență Informatizată a Persoanelor, dar prelucrarea informațiilor se va face la noi“, a afirmat subcomisarul Constantin Roman, șeful Serviciul Public Comunitar pentru Evidența și Eliberarea Pașapoartelor Simple (SPCEEPS) Neamț.
Cel mai probabil, cărțile electronice de identitate vor putea fi întocmite și fără datele biometrice ale titularului, doar cu elementele de siguranță specifice.
De precizat că datele biometrice se vor șterge imediat după ce vor fi folosite la întocmirea cărții electronice, așa cum se întâmplă acum în cazul pașapoartelor simple electronice.
“Mă bucur că s-a realizat această modernizare și sperăm să reușim ceva și în legătură cu personalul, fiindcă știu că trebuie mai mulți oameni. Este o investiție deosebită, care va servi multor cetățeni“, a declarat Ilie Mitea, prefectul județului Neamț.
În ceea ce privește pașapoartele, la Roman se vor elibera doar pașapoarte electronice, iar cele temporare se vor elibera doar de la Piatra Neamț, ca și până acum. Programul pentru pașapoarte este în