În anul 2012, CAS Suceava a eliberat 19 formulare E 112 pentru asiguraţii care s-au adresat unor unităţi sanitare din Italia, Franţa, Austria şi Germania. Numărul beneficiarilor acestui formular este uşor mai mare faţă de anii precedenţi, ţinând cont că pe tot parcursul lui 2011 Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava a eliberat 12 formulare E 112, iar în 2010 au fost eliberate şase astfel de formulare.
Potrivit ec. Oana Picioc, directoarea CAS Suceava, „statul român plăteşte integral tratamentul în străinătate al celor care au nevoie de anumite servicii medicale, pe care bolnavul nu le poate primi în timp normal în nici o unitate spitalicească din ţară, cheltuielile fiind decontate pe baza acestui formular”. Serviciile medicale pe care pacientul român le solicită în spitalele din străinătate trebuie, în mod obligatoriu, să facă parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiază în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.
Persoana asigurată care solicită formularul E 112 trebuie să depună la CAS Suceava o cerere scrisă însoţită de o copie a actului de identitate, adeverinţă de asigurat, un referat sau un raport medical care va conţine recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinătate, precum şi dosarul medical care va conţine înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul. Din cadrul raportului medical trebuie să rezulte că serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, precum şi faptul că acesta nu poate fi efectuat într-un interval de timp normal în nici una dintre unităţile sanitare din România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.
Raportul medical trebuie întocmit de un medic dintr-o unitate sanitară aflată în relaţii contrac