Prezenta Chinei in Pakistan, ca operator al celui mai important port din punct de vedere strategic, este o problema ingrijoratoare pentru India, a declarat ministrul de Externe indian.
Decidentii politici indieni sunt de multa vreme ingrijorati de sirul de porturi strategice construite de companii chineze in vecinatatea sa, India incercand sa tempereze noua dominatie chineza in Asia, noteaza Reuters.
Conducerea portului Gwadar, aflat la 600 de kilometri de Karachi si aropiat de granita Pakistanului cu Iranul, a fost inmanata recent companiei chineze de stat Port Holdings.
In momentul in care va fi gata, portul, care este apropiat de stramtoarea Hormuz, locatie strategica pentru transportul de petrol, va deschide - in opinia analistilor - un coridor din Golf, traversand Pakistanul, pana in vestul Chinei, putand fi utilizat si de catre Marina chineza.
Astfel, China va avea capacitatea de a trimite forte militare in regiune. "China obtine, practic, o poarta de intrare in Marea Araba si in Golf".
China a mai construit porturi in Hambantota, Sri Lanka si Chittagong, in Bangladesh, ambele state fiind in vecinatatea Indiei.
Prezenta Chinei in Pakistan, ca operator al celui mai important port din punct de vedere strategic, este o problema ingrijoratoare pentru India, a declarat ministrul de Externe indian.
Decidentii politici indieni sunt de multa vreme ingrijorati de sirul de porturi strategice construite de companii chineze in vecinatatea sa, India incercand sa tempereze noua dominatie chineza in Asia, noteaza Reuters.
Conducerea portului Gwadar, aflat la 600 de kilometri de Karachi si aropiat de granita Pakistanului cu Iranul, a fost inmanata recent companiei chineze de stat Port Holdings.
In momentul in care va fi gata, portul, care este apropiat de stramtoar