Grupul japonez Sony a înregistrat o pierdere de 115 milioane de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând opt trimestre consecutive de rezultate negative pe fondul scăderii cererii pentru televizoare, în paralel cu ascensiunea Apple şi Samsung în zona tabletelor şi smartphone-urilor.
În perioada corespunzătoare a anului trecut, Sony a consemnat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari, potrivit raportului prezentat joi de cel mai mare exportator japonez de electronice.
Analiştii anticipau trecerea companiei pe profit în ultimul trimestru din 2012.
Sony estimează un profit de aproximativ 200 milioane de dolari pentru acest an, primul rezultat pozitiv din ultimii cinci ani.
Deprecierea yenului, care a ajutat rivalii Panasonic şi Sharp, nu a fost suficientă pentru a aduce Sony pe profit.
Panasonic a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut un profit net de aproximativ 650 milioane de dolari, spre surprinderea analiştilor, care anticipau o nouă pierdere. Totodată, Sharp a raportat primul profit operaţional din ultimele 5 trimestre.
Yenul a intrat pe un trend descendent de la sfârşitul lunii septembrie, când premierul Sinzo Abe a anunţat o politică monetară agresivă împotriva deflaţiei şi aprecierii yenului.
Sony încearcă să se redreseze prin tranziţia către smartphone-uri, tablete, imagistică digitală şi jocuri video. Sub conducerea preşedintelui Kazuo Hirai, compania a concediat 10.000 de angajaţi şi s-a angajat să aducă divizia producătoare de televizoare pe profit în următorul an fiscal, după nouă ani consecutivi de pierderi.
Pentru a finanţa restructurarea, Sony a anunţat în ianuarie că va vinde sediul din New York pentru 1,1 miliarde de dolari.
Sony mizează pe produse noi pentru a rămane un nume relevant în competiţia de pe piaţa electronicelor de consum. În ianuarie, la Consumer Electr