Pablo Picasso, devenit celebru pentru ca a impins limitele artei prin cubism, se pare ca a fost original si in alte privinte. Noi analize cu raze X au scos la iveala faptul ca artistul nu folosea vopsea sau acuarele destinate pictorilor, ci unele comune, fara pretentii.
Controverse cu privire la vopseaua folosita de artist au existat si pana acum, insa lipseau argumentele care sa incline balanta intr-o parte sau alta, relateaza LiveScience, care citeaza un raport publicat in jurnalul Applied Physics A: Materials Science & Processing.
Conform acestuia, dupa ce s-au analizat nano-probe din pictura The Red Armchair, finalizata in anul 1931, s-aconcluzionat ca Picasso a folosit vopsea emailata, marca Ripolin (primul tip de vopsea comerciala obisnuita). A fost identificata chiar si regiunea unde a fost produsa, prin studierea impuritatilor specifice.
Potrivit autorilor studiului, Picasso a experimentat cu acest tip de vopsea in primul rand deoarece vopselurile destinate pictorilor existente la acel moment pe piata, traditionale, in ulei, se uscau si se amestecau mai greu. Materia prima folosita ii oferea un cu totul alt rezultat.
Pablo Picasso, devenit celebru pentru ca a impins limitele artei prin cubism, se pare ca a fost original si in alte privinte. Noi analize cu raze X au scos la iveala faptul ca artistul nu folosea vopsea sau acuarele destinate pictorilor, ci unele comune, fara pretentii.
Controverse cu privire la vopseaua folosita de artist au existat si pana acum, insa lipseau argumentele care sa incline balanta intr-o parte sau alta, relateaza LiveScience, care citeaza un raport publicat in jurnalul Applied Physics A: Materials Science & Processing.
Conform acestuia, dupa ce s-au analizat nano-probe din pictura The Red Armchair, finalizata in anul 1931, s-aconcluzionat ca Picasso a fol