Ziua de 11 februarie a fost numită Ziua Europeană a numărului 112. Introducerea numărului unic a dus la scăderea numărului de resurse şi a timpului de reacţie în cazurile urgente.
Reprezentanţii Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava” al judeţului Neamţ doresc ca persoanele care solicită ajutorul să-şi păstreze calmul, pentru a răspunde corect la întrebările adresate de operatoare şi să conştientizeze cât de important este timpul în salvarea unei vieţi.
„Până la introducerea numărului 112 erau numere specializate pe fiecare agenţie. De exemplu pompierii aveau 981 şi toată lumea suna cum avea chef. Era tot un număr gratuit şi erau foarte multe apeluri false, cam 80%. Acum, prin serviciul 112 operatoarele filtrează apelurile false. Un număr foarte mic de apeluri false mai ajung la noi şi în felul acesta agenţiile nu sunt puse pe drumuri degeaba, ci intervin atunci când cetăţenii au nevoie, fie că e vorba de pompieri, fie că e vorba de ambulanţă, de poliţie sau de SMURD, care este tot la noi, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Acest număr asigură servicii mai bune pentru cetăţeni, în sensul că timpul de reacţie al agenţiilor este mult mai scurt şi consumul de resurse este mai mic, se ajunge la o folosire a banului public, în sensul că nu mergem degeaba la urgenţe care nu sunt în realitate, apelantul poate fi identificat asupra locului, sunt preluate date în format electronic”, a declarat colonelul Ioan Niţică, şeful Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Neamţ.
Doar un sfert dintre cetăţeni ştiu că 112 este număr apelabil din toate ţările care sunt membre ale Uniunii Europene. Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit funcţional în România în luna aprilie a anului 2005. Din anul 2008 numărul unic poate fi folosit gratuit de pe orice telefon, chiar şi când acesta are tastatura blocată.