Analizele pe anul 2012 realizate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că din aproape 370.000 de apeluri la numărul de urgenţă 112, peste 70% au fost apeluri false.
Situaţia este destul de gravă şi scoate în evidenţă grave probleme de mentalitate mai ales în rândul tinerilor hunedoreni, care consideră distractiv să pună pe jar fără motiv instituţii care veghează la siguranţa vieţii noastre.
În câteva cifre, statistica STS spune că cele mai multe apeluri la 112 au fost transferate către Ambulanţă – 57,95%, Poliţie – 24,81%, Pompieri - SMURD – 14,04% şi Jandarmerie – 3,20%.
Conform datelor de analiză, majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Pentru astfel de abuzuri 17 hunedoreni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, se arată într-un comunicat al STS.
În prima lună a anului 2013, la 112 s-au primit aproape 24.000 de apeluri false, reprezentând trei sferturi din totalul apelurilor.
Analizele pe anul 2012 realizate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că din aproape 370.000 de apeluri la numărul de urgenţă 112, peste 70% au fost apeluri false.
Situaţia este destul de gravă şi scoate în evidenţă grave probleme de mentalitate mai ales în rândul tinerilor hunedoreni, care consideră distractiv să pună pe jar fără motiv instituţii care veghează la siguranţa vieţii noastre.
În câteva cifre, statistica STS spune că cele mai multe apeluri la 112 au fost transferate