Persoanele asigurate nu mai sunt nevoite să meargă la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Mureş pentru a primi adeverinţa de asigurat necesară pentru furnizorii de servicii medicale.
Aceştia pot verifica online informaţia din Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, dacă pacientul este sau nu asigurat. „Pacienţii veneau cu adeverinţa la noi, se verifica dacă sunt asiguraţi şi după aceea mergeau la furnizor. Acum, furnizorul verifică calitatea de asigurat şi doar în cazul în care apare în sistem neasigurat atunci trebuie să se prezinte.Verificarea calităţii de asigurat se poate face prin accesarea de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, aflaţi în relaţie contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate Mureş prin sistemul electronic pus la dispoziţie de CNAS”, a declarat dr. Anca Florea, director executiv Direcţia Relaţii Contractuale din cadrul CAS Mureş.
Modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat prevăzută se face prin introducerea codului numeric personal al persoanei care necesită servicii medicale în câmpul CNP din aplicaţia instalată pe site-ul CNAS la adresa www.cnas.ro/despre-noi/interfata-siui-online.
Adeverinţă de asigurat doar dacă nu apare în SIUI
În cazul în care persoana care solicită servicii medicale apare ca neasigurată aceasta va face dovada calităţii de asigurat cu adeverinţa de asigurat. “Medicul verifică calitatea de asigurat, dacă apare neasigurat atunci îi cere pacientului respectiv cuponul de pensie, adeverinţa de la angajator sau dovada că este student. Îi oferă serviciul, urmând ca ulterior, pacientul să se prezinte cât mai urgent la casa de asigurări la care persoana este luată în evidenţă,
pentru obţinerea adeverinţei de asigurat, prezentând documentele necesare dovedirii calităţii de asigurat împ