Noul director al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Gorj vorbeşte despre obiectivele propuse pentru instituţia la cârma căreia se află. Constantin Şarapatin mizează pe o bună colaborare cu angajaţii şi speră ca în viitor să strângă câţi mai mulţi bani la bugetul de stat.
Reporter: Ce planuri aveţi pe viitor în ceea ce priveşte instituţia pe care o conduceţi?
Constantin Şarapatin: Trebuie să ducem la îndeplinire obiectivele şi indicatorii stabiliţi de către Agenţia de Administrare Fiscală. În primul rând planul de încasări, reducerea din arierate recuperabile, un parteneriat solid cu contribuabilul, printr-o asistenţă de specialitate cât mai bună, adică prin servicii oferite contribuabililor, ca dumnealor să înţeleagă să se conformeze voluntar, nu neapărat să ajungem la măsuri de forţă, atât în obligaţiile de plată, cât şi în depunerea declaraţiilor privind obligaţiile bugetare.
Rep.: Ce responsabilităţi aveaţi pe postul anterior?
C.Ş.: Am fost director executiv adjunct pe activitatea de administrare a veniturilor statului. Deci eu eram, să zic aşa, perceptorul şef. Trebuia să strâng bani cât mai mulţi la buget şi asta este şi prioritatea în momentul de faţă pentru că, orice guvern, indiferent de culoarea lui politică, nu poate să facă cheltuieli şi să facă şi protecţie socială şi alte plăţi fără să aibă bani. Noi suntem responsabili să aducem bani cât mai mulţi la buget.
Rep.: La nivelul judeţului Gorj, care este situaţia în prezent cu încasările la bugetul de stat?
C.Ş.: Gorjul, pe anul 2012, era pe locul 7 pe ţară în ceea ce priveşte încasările, în ianuarie eram pe locul 5 şi în momentul de faţă suntem pe locul 2. Urcarea în top se explică simplu, s-a acţionat pe lucruri concrete, pe o analiză zilnică a contribuabililor care înregistrează arierate. Pe tabloul meu de bord, de zi cu zi, am o listă cu 500 şi ceva de societăţi