Hotararea de guvern privind privatizarea a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "CFR Marfa" SA si mandatul Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia au fost aprobate in sedinta de Guvern de miercuri, se arata intr-un comunicat de presa al Executivului.
Potrivit Mediafax, saptamana trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Guvern in prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social (CES).
CFR Marfa inregistreaza in prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.
Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a avizat strategia de privatizare, solicitand ca aceasta sa se faca cu un investitor strategic si cu respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.
Cu ocazia dezbaterii din Plenul reunit al Parlamentului privind Legea Bugetului de stat, vicepremierul Daniel Chitoiu a declarat ca privatizarea CFR Marfa se va finaliza pana la jumatatea lunii iunie 2013, va fi realizata cu un investitor strategic si va avea o garantie de participare de 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.
Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic.
"Ministerul Transporturilor va vinde pachetul majoritar de actiuni din capitalul social al CFR Marfa, inclusiv in privinta pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma conversiei creantelor statului fata de CFR Marfa in actiuni, in masura realizarii acesteia, daca este cazul, prin metode combinate cu criterii de precalifica