Municipalitatea pare să ia în considerare posibilitatea renunţării şi în Timişoara la practica ridicării maşinilor parcate neregulamentar, după ce la Oradea s-a dat o sentinţă judecătorească ce anulează posibilitatea ridicării maşinilor de către Poliţia Locală şi firmele de specialitate. La noi, însă, o eventuală renunţare la ridicări ar putea amplifica fenomenul parcărilor haotice, care se remarcă aproape în tot oraşul.
“Modelul Oradea”, implementat la Timişoara
Posibilitatea renunţării şi în Timişoara la practica ridicării vehiculelor parcate neregulamentar pe domeniul public este adusă în discuţie odată cu o hotărâre judecătorească dată de instanţă la Oradea, prin care se anulează dreptul Poliţiei Locale de a participa la acest gen de acţiuni.
Curtea de Apel Oradea a precizat, printr-o hotărâre judecătorească dată la sfârşitul anului trecut, că poliţiştii locali nu au dreptul să solicite ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar, drept rezervat Poliţiei Rutiere şi că Primăriile pot doar percepe şoferilor în culpă costurile aferente transportului şi depozitării maşinii, fără taxe suplimentare. “Consiliul Local nu are competenţa de a reglementa şi stabili ca măsuri contravenţionale complementare măsura imobilizării sau a ridicării autovehiculelor”, se mai arată în respectiva sentinţă.
În acest context, şi Primăria Timişoara pare să ia în calcul posibilitatea renunţării la ridicarea autovehiculelor parcate după ureche. “Eu doresc să nu mai transportăm maşini, să nu le mai ridicăm. Trebuie blocate în anumite circumstanţe, dar nu trebuie şi transportate maşinile”,a declarat primarul Nicolae Robu. Conducerea Primăriei a precizat că se va consulta cu specialişti în domeniu şi, în funcţie de opinia acestora, va decide dacă se impune sau nu continuarea practicii ridicării maşinilor parcate neregulamentar pe domeniul