Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în Europa în acest an prin lansarea mai multor modele, inclusiv noul Logan, şi în urma apariţiilor de la finele anului trecut, Clio IV şi noul Sandero, "cu o politică sustenabilă de preţuri", potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez, informează Mediafax.
Condiţiile de piaţă din Europa rămân dificile şi în acest an, Renault prognozând o contracţie de cel puţin 3% a pieţei auto, faţă de o creştere de 3% la nivel mondial, susţinută de evoluţiile din China, America de Nord, India, Rusia şi Brazilia.
Grupul francez, care deţine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pieţele din afara Europei, dar ţinteşte şi creşterea cotei de piaţă pe continent.
"În Europa, grupul ţinteşte creşterea cotei de piaţă prin lansări de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate şi noul Logal) şi prin lansările de la sfârşitul lui 2012 (Clio IV şi noul Sandero), care îşi vor face simţit impactul în acest an, cu o politică sustenabilă de preţuri", se arată în raportul Renault.
Renault a înregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, faţă de 2,14 miliarde euro în anul anterior, în timp ce veniturile au coborât cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situaţiei dificile de pe piaţa europeană.
Profitul Renault include un câştig de capital de 924 milioane euro înregistrat în urma vânzării acţiunilor la compania suedeză Volvo AB în luna decembrie, precizează compania într-un raport prezentat joi.
Renault a vândut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, în scădere cu 6,3%, înregistrând creşteri în toate regiunile cu excepţia Europei.
Astfel, vânzările companiei în afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 9,1%. Evoluţia pozitivă din Rusia şi Asia (+21,6%), regiunea Mării Negre şi Africa (+4,4%), America Latină (+13,6%) şi A