Săptămâna Modei de la New York a prezentat o altă faţă a industriei de profil: una chibzuită, cuminte, reticentă la opulenţă şi atrasă de simplitate.
Săptămâna Modei de la New York a debutat pe 6 februarie, fiind primul din cele patru evenimente care vor stabili tendinţele sezonului toamnă-iarnă din acest an. Ca de fiecare dată, „Big Apple“ oferă viziunea proaspătă a modei, lipsită de teatralitatea pariziană, luxul italian sau avangarda londoneză.
Designeri precum britanica Victoria Beckham, Tommy Hilfiger sau preferatul Primei Doamne a Americii, Jason Wu, aleg să-şi prezinte colecţiile în cadrul unui eveniment care să rezoneze cu stilul creaţiilor.
Bărbătesc, noul feminin
Victoria Beckham a făcut îndeajuns de multe cât să merite atenţia industriei. Linia sa vestimentară de lux a ajuns un succes comercial, iar motivele folosite în creaţiile sale sunt deja considerate „fundamental Beckham“. Motive precum fusta-stilou, tocuri foarte înalte, umeri laţi, genţi-trofeu şi curele de toate felurile. Pantofii au fost, desigur, Manolo Blahnik.
(Colecţia semnată de Victoria Beckham pentru sezonul toamnă-iarnă 2013/2014 FOTO Reuters)
Dar în afară de laitmotive, Beckham a avut grijă să introducă elemente de noutate, precum tricotajul sau caşmirul dublu. Designerul care a obişnuit să meargă prudent, la sigur, a propus pentru sezonul rece un atribut care a caracterizat toată colecţia sa, fie şi prin atitudine. „Prefer cuvântul «bărbătesc». Am vrut să traduc formele bărbăteşti într-o siluetă feminină, pentru ca hainele şi costumele să aibă volum“, a spus Victoria Beckham pentru „The Telegraph“. Smochingul bărbătesc a fost principala sursă de inspiraţie a designerului, combinat cu materiale britanice, pentru a nu face uitată originea sa.
Şi colecţia de sezon a Carolinei Herrera a fost una puternică, deşi uşor previzibilă, după c