Scenariul cu rădăcini autobiografice creat de Călin Netzer și Răzvan Rădulescu și-a găsit drumul către inima juriului celei de-a 63-a ediții a Berlinalei
1 /.
Relaţia mamă-fiu, cu toate conotaţiile ei freudiene, din filmul „Poziţia copilului”, a impresionat juriul Berlinalei, care i-a decernat cea mai importantă distincţie, Ursul de Aur.
Un film personal
Povestea filmului a început cu mult timp în urmă... Scris de Călin Netzer împreună cu Răzvan Rădulescu, scenariul se bazează pe autobiografia celor doi. „Poziţia copilului e un film personal, puternic şi dur. Şi da, porneşte dintr-un punct biografic al relaţiei dintre mine şi mama mea”, a declarat Călin Netzer pentru EVZ.
De asemenea, Răzvan Rădulescu se află la al doilea proiect în care o legătură personală este transformată în act artistic, după ce a scris scenariul şi a regizat „Felicia, înainte de toate”.
„Noi am avut împreună un alt proiect, despre o familie disfuncţională şi, din aproape în aproape, am început să aranjăm personajele şi am ajuns la relaţia noastră cu familiile noastre, cu mamele noastre”, a mai spus Netzer care a povestit că li s-a părut mai interesant să facă o poveste despre o relaţie disfuncţională între mamă şi fiu. Şi tocmai această poveste a interesat şi a impresionat Europa şi o lume întreagă. O mamă care se implică mult prea puternic în viaţa fiului ei adult, încercând să-l salveze de urmările unui accident de maşină. Iar în final, ea înţelege şi-şi asumă adevărul cuvintelor „din prea multă dragoste se greşeşte”. Regizorul Călin Netzer, despre trofeul "Ursul de Aur": "Confirmă valoarea cinematografiei româneşti"
Mamele, victime ale propriei lor iubiri
La conferinţa de presă dinainte de proiecţia filmului la Berlinală, actriţa Luminiţa Gheorghiu a vorbit despre „dragostea imensă de mamă care se poate întoarce împotriva ta”, explicând în acelaşi tim