Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR), care reprezintă interesele principalilor investitori de resort prezenţi pe piaţa românească, a adoptat marţi un Cod de conduită etică privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală, se arată într-un comunicat de presă al asociaţiei.
“Acest Cod de Conduită conţine un set de reguli stricte inspirate atât din normele internaţionale, cât şi din experienţa fiecăreia dintre companiile membre. Practic, prin acest document noi am adunat laolaltă un set de principii, de reguli foarte stricte de transparenţă şi de bună conduită privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală”, a declarat Dragoş Damian, preşedintele APMGR, citat în comunicat.
Codul este structurat în zece capitole şi conţine un set de principii obligatorii şi sancţiuni aplicabile în cazul nerespectării normelor.
Aderarea la acest Cod de etică va fi o condiţie prealabilă sine qua non pentru dobândirea calităţii de membru al Asociaţiei. Codul de etică mai prevede interzicerea oricărei forme de promovare neconcordantă cu termenii autorizaţiei de comercializare a medicamentelor.
Dispoziţiile documentului vor fi aplicabile inclusiv “atunci când un Membru autorizează sau dă îndrumări unor terţe părţi să realizeze activităţi promoţionale în numele său”.
Documentul conţine un capitol separat care prevede sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării dispoziţiilor sale. Acestea variază de la avertisment la sancţiuni pecuniare sau chiar excluderea din rândurile Asociaţiei.
AGERPRES
Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR), care reprezintă interesele principalilor investitori de resort prezenţi pe piaţa românească, a adoptat marţi un Cod de conduită etică privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie med