După ce în ultimii ani ne-am confruntat cu un boom în afaceri precum: casele de amanet, gogoşeriile şi covrigăriile, farmaciile sau băncile, în ultimul an au apărut din ce în ce mai multe agenţii de pariuri sportive. Câte două-trei pe stradă, de foarte multe ori chiar una lângă alta. S-au înmulţit ca ciupercile după ploaie, numai în Slatina funcţionând în acest moment zeci de astfel de agenţii, iar numărul lor continuă să crească. Potrivit unor informaţii date publicităţii, în prezent activează în România aproape 3.000 de unităţi de pariuri sportive. Investiţia pentru deschiderea unei locaţii variază între 10.000 şi 100.000 de euro, iar amortizarea se face în maximum doi ani, încasările pe unitate fiind de câteva sute de mii de euro pe an, lucru care i-a determinat pe foarte mulţi să opteze pentru o astfel de afacere. În ceea ce-i priveşte pe clienţi, e drept că unii au rămas fideli Loteriei Române, dar continuă să spere că într-o zi totul se va schimba, visează că se vor îmbogăţi peste noapte şi joacă săptămână de săptămână sau măcar o dată pe lună, cu gândul la potul cel mare. Cum însă câştigurile la Loto întârzie să apară, iar atunci când vin sunt în general mici şi apar o dată la câteva luni sau chiar ani, foarte mulţi s-au reorientat spre pariuri sportive.
Cred că aşa s-ar explica faptul că agenţiile de pariuri sportive se bucură de un succes mult mai mare pe timp de criză decât Loteria. Ele aduc câştiguri mici, dar dese, numai bune pentru a capta atenţia. Pe lângă asta, după cum spune o vorbă, la fotbal şi la politică se pricepe toată lumea, astfel încât mulţi au impresia că este mult mai probabil să câştigi la pariuri decât la Loto, rezultatele meciurilor sunt mult mai previzibile decât ghicirea numerelor norocoase.
Casele de amanet, gogoşeriile, covrigăriile, farmaciile şi băncile… toate au avut acelaşi destin. Au avut o perioadă