După „revoluţia“ prêt-à-porter din New York şi Londra, a venit rândul italienilor să-şi arate măiestria în croieli şi ţesături care vor impune trendurile modei urbane în acest an. Săptămâna Modei s-a mutat de miercuri la Milano şi a adus în lumina reflectoarelor creaţiile semnate Prada, Fendi şi Gucci.
Designerii italieni şi-au regizat propriul film dedicat textilelor, în care romantismul şi eleganţa au „învăluit“ podiumul şi au adus în prim plan siluete voluptuoase şi accente dramatice.
„Diferenţele între evenimentul desfăşurat la Londra şi trendurile italiene expuse se rezumă la înălţimea tocului şi nu la lungimea rochiei. Balerinii, încălţările joase şi piesele vestimentare de inspiraţie masculină corespund cerinţelor capitalei britanice. În Italia, povestea modei ia o altă formă“, scrie jurnalistul Simon Chilvers pentru publicaţia „The Guardian“.
Femeile fatale defilează pentru Gucci
„Fetiş“ a fost cuvântul ce a descris cu minuţiozitate piesele semnate de Frida Giannini, directorul de creaţiei al casei italiene. „Femeia Gucci seduce cu ajutorul aerului dramatic pe care îl afişează“, a explicat Giannini.
Accesoriile au fost inspirate de esteticul agresiv, al cărui ambasodor este nimeni altul decât sculptorul Jones Allen. „Arta promovată de britanic mizează pe accentele gotice, dure“, a adăugat ea.
Una dintre ţinutele Gucci expuse pe podiumul italian. FOTO AFP
Sexul şi extravaganţa vând orice. Totuşi, pentru ca succesul să fie garantat, misterul şi unele rezerve trebuie incluse în planul de marketing, iar directorul Gucci a înţeles perfect acest principiu al pieţei. Rochiile transparente, penele şi croielile ce au promovat nudul au fost expuse alături de ţinutele simple, precum fusta creion şi pantalonii cu talie înaltă. La Milano, linia Gucci a fost sinonimă unui melanj de materiale, culori şi stiluri. Reţeta succesului a