Sistemul actual de predare pentru studenți, la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Târgu-Mureș s-ar putea modifica și, dacă acum se pune accent pe teorie în primii trei ani de studiu la Facultatea de Medicină și de abia din anul IV se introduce practica, noul modul, va viza practica concomitent cu teoria din primul an. Este vorba de module în curricula medicală integrată, un model implementat cu succes la Universitatea din Viena de ani de zile și, în cadrul Proiectului POSDRU 63815-eMediqual la care UMF Târgu-Mureș este partener, o parte din cadrele didactice de la universitate au fost școlarizate în vederea implementării noului modul de predare și la Târgu Mureș.
Durata proiectului este de trei ani și se derulează deja de doi ani și jumătate, alături de UMF Târgu-Mureș fiind implicate și universități de medicină din Cluj Napoca, Craiova, Timișoara și Iași. ”Ne dorim să încercăm să introducem, dacă este posibil și va avea rezultate, un nou mod de prezentare a disciplinelor și materiilor de învățare. Și pentru noi este încă o noutate și tocmai de aceea colaborăm în acest proiect cu Universitatea din Viena și cu Universitatea din Szeged. Fiecare facultate pe parcursul acestor ani a încercat să își pregătească anumite cadre didactice la Viena, unde să li se prezinte modul lor de pregătire a studentului și de îmbunătățire permanentă a materiilor de predare în funcție de cerința de pe piață”, a declarat conf. dr. Monica Tarcea, prodecanul Facultății de Medicină a UMF Târgu-Mureș.
Teorie și practică din primul an
Vizată de această schimbare este Facultatea de Medicină, unde studenții învață în primul ciclu de studiu, de trei ani, teoria, și de abia din ciclul doi, de la anul IV până în anul VI, practica medicală. Experiențele acumulate de cadrele didactice școlarizate la Viena s-au fructificat în module de predare în cadrul unor școli de vară ca