Previziunile pentru premiile Academiei Americane de Film, eveniment care are loc în această seară, au devenit la fel de palpitante ca nominalizările în sine. Ele ţin în gardă echipele filmelor concurente şi angrenează în joc publicul.
Agitaţia predicţiilor la Oscar a început, relaxat şi bătrâneşte, cu pariuri între prieteni şi jurnalişti, a continuat cu articole periodice despre cum bate vântul pentru un concurent sau altul şi s-a rafinat, în cei 85 de ani, cu algoritmi complexe, statistici şi pariuri. Toate întreţin publicul, în fiecare an, până la gala de decernare a statuetelor. Anul acesta, cea de-a 85-a ediţie a ceremoniei are loc duminică, 24 februarie, la Hollywood.
Pentru că apetitul publicului este considerabil, unii jurnalişti americani s-au specializat în „previziuni“ şi monitorizează fiecare premiu, fiecare cuvântare în favoarea unui film sau actor şi fiecare interviu, acumulând în timp o bază de date impresionantă. Scott Feinberg, de la publicaţia americană „The Hollywood Reporter“, una dintre cele mai influente din industria filmului, are o rubrică săptămânală numită „Feinberg Forecast“, un fel de „meteo“ al Oscarurilor.
Feinberg poate argumenta, în câteva secunde, de ce actriţei franceze Emmanuelle Riva i-au crescut cu 50% şansele de a lua un Oscar pentru rolul din „Amour“, de Michael Haneke, după gala Premiilor BAFTA. Potrivit bazei sale de date, în şase din şapte cazuri, în ultimii ani, cele două câştigătoare au coincis. Tot Feinberg este unul dintre cei mai savuraţi şi contestaţi autori în sezonul Oscarurilor, cititorii lansându-se în propriile predicţii.
El merge împotriva curentului general şi mizează pe „Lincoln“, în regia lui Steven Spielberg, când tot restul lumii merge cu „Argo”, al lui Ben Affleck. Speculaţiile sale s-au dovedit corecte de mai multe ori: în 2006, a prezis corect 21 dintre cei 24 de câştigători, iar în