Pentru ca judeţul Hunedoara să nu repete experienţa tristă din zonele unde s-a lucrat la autostrada Transilvania şi unde au rămas cratere uriaşe în locurile de unde s-a extras materie primă, sub coordonarea Instituţiei Prefectului a fost format un grup de lucru care să supravegheze dacă constructorii autostrăzii ce trece pe la noi îşi respectă obligaţiile.
Grupul de lucru, din care fac parte mai multe instituţii abilitate din judeţ, va supraveghea situaţia din cele şase perimetre în care s-a lucrat, 4 ale Straco şi două ale Strabag, în zonele Hărău, Simeria Veche şi Turdaş.
Până acum au demarat controale cei de la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) şi Inspecţia de Stat în Construcţii.
„Datorită faptului că lucrările celor doi constructori sunt unele finalizate, altele în curs de finalizare, iar în teren se observă că, din păcate, gropile care au fost excavate se află în acelaşi stadiu şi nu s-a făcut niciun demers ca terenul să fie redat în folosinţă, transformat în heleştee sau redat în folosinţă în forma iniţială, este necesar să luăm nişte măsuri. Am văzut cu toţii că în jurul autostrăzii Transilvania sunt acele cratere care au rămas şi nu ştiu dacă în perioada următoare vor fi redate terenurile în folosinţă. Din cauza acestui aspect am considerat că în momentul în care constituim un grup de lucru şi în care avem în permanenţă în atenţie aceste probleme vom reuşi să evităm acel dezastru ecologic pe care l-am văzut în jurul autostrăzii Transilvania”, a declarat Sorin Vasilescu.
La rândul său, directorul Agenţiei de Protecţia Mediului (APM) Hunedoara, Georgeta Barabaş, spune că gestul prudent de a urmări felul în care constructorii îşi îndeplinesc până la capăt obligaţiile ne poate feri de surprize neplăcute: „Din punctul nostru de vedere, la demararea lucrărilor în aceste perimetre în care s-au exploatat resurse miner