Înlocuitorul vechiului sistem de parcare TelPark – noul şi deja controversatul TimPark ridică foarte multe semne de întrebare încă de la faza de intenţie. Consilieri locali, dar şi cadre de la fostul A.D.P. susţin că sistemul este complicat şi greu de implementat.
Un nou sistem de parcare, aceleaşi probleme
În esenţa sa, noul sistem de parcare TimPark se confruntă cu aceleaşi probleme legate de parcări în Timişoara, probleme enunţate chiar în referatul noului regulament, supus dezbaterii şi adoptării Consiliului Local.
Primăria recunoaşte că “după anul 1990, numărul vehiculelor a crescut foarte mult, iar parcarea a devenit o problemă mare pentru fiecare posesor de vehicul, în particular în centrul oraşului.”
O analiză a evoluţiei traficului şi fluxurilor de circulaţie făcută prin compararea rezultatelor a două studii de circulaţie realizate la distanţă de 10 ani, relevă faptul că valorile de trafic s-au dublat raportate la anul 2000.
Din studii rezultă că, în Timişoara, un autoturism este în mişcare aproximativ 45 de minute pe zi (valoare medie), iar în restul timpului acesta este staţionar. “Astfel staţionările şi parcările în zonele centrale şi în cartierele de locuit au devenit tot mai dificile”, spune Primăria Timişoara, care mai afirmă că, ţinând cont de aceste aspecte, se impune “aprobarea unui nou Regulament de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara care să asigure eficient îndeplinirea tuturor obiectivelor pe care şi le propune un sistem de parcare şi de asemenea, să aibă efect direct sau indirect, asupra calităţii vieţii şi asupra calităţii mediului prin reducerea poluării.”
Propunerile de modificare ale regulamentului de parcare ar urmări, susţine Municipalitatea timişoreană, o serie de obiective punctuale şi “vizează, în principal, măsuri imediate care