Achiziţionarea unei maşini la mâna a doua poate fi un chilipir, însă de multe ori se dovedeşte a fi o înşelătorie. Dacă vă gândiţi că preţul este cel mai important aspect atunci când cumpăraţi o maşină de ocazie puteţi pica foarte uşor în plasa unui samsar de maşini. Anual, în Europa sunt comise fraude în valoare de câteva miliarde de euro numai prin falsificarea kilometrajului real al maşinii.
Anul 2012 a adus o nouă scădere a pieţei auto din România, înmatriculările de maşini noi fiind de cinci ori mai mici decât în 2007. Nu la fel stau lucrurile atunci când vorbim despre importurile de maşini la mâna a doua, acestea aproape dublându-se anul trecut. Însă apetitul românilor pentru maşini second-hand îi expune pe aceştia la o serie de riscuri, printre care acela de a plăti în final pentru o maşină veche mai mult decât pentru una nouă.
VEZI şi TOPUL celor mai bine plătiţi CEO din lumea auto. Cât câştigă şeful Volkswagen sau al Renault-Nissan
Care sunt riscurile şi cum te poţi feri de înşelătorii?
Conform AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de maşini second-hand din Europa, care activează şi în România, de cele mai multe ori fraudele apar în cazul maşinilor cumpărate de la revânzători independenţi. Preţul avantajos al unor astfel de maşini atrage după sine o serie de riscuri: lipsa garanţiei, dificultate în verificarea istoricului real, kilometraj îndoielnic, stare tehnică nesigură, mentenanţă costisitoare post achiziţie.
Falsificarea kilometrajului este cea mai întâlnită fraudă comisă de samsarii de maşini, de regulă dealeri independenţi care îţi promit cea mai bună afacere pe care ai făcut-o până acum. Spre exemplu un Opel Corsa din 2011, cu 45.000 - 50.000 kilometri la bord costă circa 7500 euro. Cum este să afli că de fapt ai dat această sumă pe o masină care avea de fapt 110.000 km şi costa 4000 - 5000 de euro?
"Este impos