Contrar tendinţei internaţionale, în România, bărbaţii sunt cei care caută dragostea online. Cei mai activi nu fac parte din generaţia Y, născută cu internetul în buzunar, ci au trecut de 40 de ani.
Una dintre dorinţele cel mai des întâlnite la început de an este găsirea dragostei. Deşi sunt nenumărate baruri în orice oraş, cei mai mulţi îşi încearcă norocul online, arată studiile. Motivul? „Este mai uşor. În câteva minute poţi afla multe despre o persoană, fără să ai parte de o conversaţie greoaie sau de emoţiile primei întâniri. În plus, este şi mai ieftin. Dacă aş fi scos în oraş toate fetele cu care am vorbit pe site-urile de dating, cu siguranţă aş fi dat faliment“, spune Petru (28 de ani), asistent manager la un restaurant din Bucureşti.
În plus, teama de respingere este mult mai mică şi mai uşor de suportat atunci când nu trebuie să-l priveşti pe celălalt în ochi. De altfel, dorinţa de a găsi sufletul-pereche se vede şi în traficul înregistrat pe site-urile de profil, care creşte cu până la 300% în primele luni din an, după cum arată un studiu recent, citat de presa britanică.
În România, „piaţa“ de dating online este mai puţin dezvoltată ca în alte ţări europene, cum ar fi Marea Britanie, unde, potrivit publicaţiei „The Daily Telegraph“, se estimează că şapte milioane de persoane îşi vor face anul acesta un cont pe un astfel de site. Acest lucru nu înseamnă însă că românii nu sunt prezenţi în spaţiul amorului virtual.
„Pumele“, cele mai căutate
Potrivit unei statistici realizate de sentimente.ro, cel mai mare site de profil din România, cu peste 800 de mii de utilizatori înregistraţi, majoritatea celor care-şi caută sufletul-pereche pe internet sunt bărbaţi. Vârsta dominantă este 25-34 de ani (42%), dar un segment important (28%) îl constituie şi bărbaţii cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani. „Cei mai activi utilizatori au în