Camera inferioară a Parlamentului Germaniei, Bundestagul, a aprobat o lege prin care Google ar trebui să plătească o taxă publisherilor pentru conţinutul pe care-l indexează, dacă nu se limitează doar la un număr mic de cuvinte.
Legea a venit în Germania, la fel ca şi în Franţa, pe fondul crizei cu care se confruntă mass-media naţională. Astfel, organizaţiile de presă încearcă să găsească noi forme de venituri pe o piaţă în continuă schimbare. Deşi iniţial era o lege mult mai dură decât până acum, în forma actuală o asemenea reglementare ar putea modifica modul în care germanii se raportează la motoarele de căutare.
Păreri împărţite
Reglementarea aprobată de Bundestag cu 293 de voturi pentru şi 243 de voturi împotrivă prevede că motoarele de căutare pot prelua “cuvinte individuale şi mici bucăţi din text, cum ar fi titlurile”, arată “Ars Technica”. În schimb, motoarele de căutare ar trebui să plătească drepturi de autor dacă preiau conţinut mai mare. Partidele de opoziţie au susţinut însă că formularea legii este neclară şi ar putea duce la multe procese.
Google a reacţionat la auzul veştii că legea a trecut de camera inferioară a Parlamentului german, spunând că “o asemenea lege nu este nici necesară şi nici sensibilă. Se pune în calea inovaţiei şi afectează economia şi internetul din Germania”.
Gigantul online a spus că agregarea conţinutului de pe site-urile publisherilor îi ajută pe aceştia să câştige trafic şi, în concluzie, bani. În plus, news.google.com, agregatorul de ştiri al companiei, nu afişează reclame, iar Google nu câştigă nimic de pe urma lui. Într-adevăr, în interiorul agregatorului de ştiri, putem găsi în momentul de faţă mai multă informaţie, dar oricum, nu mai mult de câteva rânduri.
Cu toate acestea, asociaţia ziarelor din Germania a primit cu bucurie acest prim pas în legiferarea plăţii pentru conţinutul index