Realitatea TV, ARMA și Kantar Media au purtat discuții timp de aproape trei ore în fața membrilor CNA pe tema modului în care sunt măsurate audiențele. Explicaţiile Asociației de Măsurare a Audiențelor privind măsurarea audienţei vor rula de astăzi la postul Realitatea.
Consiliul Național al Audiovizualului a decis să oblige Realitatea TV să difuzeze dreptul la replică al Asociației de Măsurare a Audiențelor (ARMA) pe subiectul scandalului audiențelor, după ce postul a difuzat în zilele de 25, 26 şi 27 februarie știri despre „fraudă” în măsurarea audiențelor.
Reprezentanții Realitatea au reclamat faptul că pe un tronson orar s-a înregistrat zero audiență, pe targetul comercial: 25 – 55 de ani, gradele Esomar A,B și C. Realitatea spune şi că eșantionarea nu este corect făcută din moment ce acoperirea cu peoplemetere este de 70% în mediul urban și doar 30% în mediul rural. Reprezentanţii postului spun şi că anumite emisiuni de la Realitatea TV, difuzate seara, au în audiență copii cu vârste între 8 și 15 ani.
„Aceste acuzații care se formează repetitiv pe postul de televiziune sunt nefondate, neadevărate și tendențioase. Noi le respingem categoric și înțelegem să purtăm un dialog civilizat” a spus Liliana Mihăilescu, director general la Kantar Media. La rândul ei, Lucia Antal, președintele ARMA, a declarat: „Kantar nu a fost aleasă doar de comunitatea adveriserilor, ci a fost aleasă de o comisie paritară din care fac parte și 5 membri CNA. (…) Realitate TV are contract cu asociația noastră, poate veni oricând să discute în cadrul asociației. Nu văd de ce nu ar folosi dreptul lor de membru în asociația noastră”.
Președintele ARMA a mai precizat că absolut nicio televiziune sau un membru al ARMA (organizație care reunește posturi de televiziune, agenții de media și clienți publicitari) nu au dreptul să verifice adresele celo