Spui lucrurile verde-n fata? Comunci direct si fara menajamente ceea ce gandesti? Sau preferi sa fii mai diplomat, mai subtil si sa imbraci un „nu” in tonuri mai calde? Cei din jurul tau te percep mai degraba ca fiind rece, brutal, deloc sensibil sau mai degraba prietenos, amabil si empatic?
Cele doua tipare de compartamente sunt polii unei singure axe, unei singure trasaturi care se conjuga la nivel comportamental in mod diferit in functie de proportia in care se gaseste in profilul nostru de personalitate.
Care este legatura dintre personalitate si reputatie?
Senzitivitatea interpersonala este scala din Inventarul de Personalitate Hogan care reflecta abilitatile sociale, tactul si gradul de diplomatie. Senzitivitatea interpersonala ofera o imagine cu privire la modul in care stilul de interactiune al unei persoane poate fi catalogat ca fiind cald, prietenos, empatic sau dimpotriva direct, brutal si fara ocolisuri. De exemplu, scorurile ridicate indica o persoana prietenoasa, calda si populara. Scorurile scazute indica independenta, franchete si sinceritate.
Mai mult, aceasta scala ne ajuta sa intelegem modul in care o persoana se raporteaza la conflicte si cum abordeaza chestiunile ce tin de non-performanta.
Cum este privita din punct de vedere reputational o persoana cu un scor mare pe scala senzitivitate interpersonala?
Partile pozitive ale acesteia sunt date de stilul de inter-relationare cald, agrabil, prietenos, diplomat. Unei astfel de persoane ii place sa lucreze in echipa, cultivand relatii si incurajand cooperarea. Totodata, castiga repede increderea altora, construind si mentinand echipe si parteneriate. Inainte de a lua o decizie sau o masura, prefera sa adune opinii si puncte de vedere de la mai multe persoane.
Pe de alta parte, trasaturile negative ale unui scor inalt denota sensibilitate, grija excesiva