În timp ce lumea priveşte cum Steaua conduce cu 1-0 pe Chelsea Londra, Facebook lansează un nou flux de ştiri. Da, şi ce contează? Pe o reţea folosită de 5 milioane de români, fiecare mişcare şi schimbare contează. Dar ce concluzii putem extrage din lansarea din această seară?
Aţi putut vedea pe adevarul.ro deja primele imagini cu feed-ul de la Facebook redesenat, iar în curând îl veţi avea pe profilele voastre. Puteţi să vă înscrieţi pe lista de aşteptare accesând acest link.
Primul gând pe care l-am avut când am avut profilul a fost ... stai aşa, ăsta-i Google+. Şi pentru cei care au mici cunoştinţe de Google+, asemănarea este izbitoare. Evident, Facebook a început modificarea odată cu Graph Search, căutările inteligente care nu au fost introduse pentru foarte mulţi utilizatori. Zuckerberg ne dă posibilitatea de a ne obişnui cu ideile reţelei. Dar acum designul arată mai unitar, mai Graph Search - oriented.
Pozele sunt mari, în dreapta avem prietenii pe care ni-i sugerează reţeaua, iar profilul este mult mai integrat cu celelalte reţele terţe, cum ar fi Pinterest şi Instagram. Ce mai urmează? Să poţi să bolduieşti cuvinte şi să schimbi fontul de la statusuri, aşa cum se poate face pe Google+?
Facebook sau Google+?
Privesc noul News Feed cu multă curiozitate, îl aştept şi nu mi-e frică de el, aşa cum nu mi-a fost frică nici de Timeline şi l-am avut la 3 zile după ce a fost anunţat. Facebook chiar arată mai bine, indiferent ce spuneţi. Şi da, Facebook vă va putea vinde reclamă mult mai bine acum. Una care să arate şi bine şi să nu se piardă în mici căsuţe prin fluxul de ştiri.
Dragă Mark Zuckerberg, un lucru mi-a demonstrat mie lansarea din această seară. Larry şi Serghei au avut dreptate. Şi au făcut o treabă bună. Da, Google+ nu a fost un succes, dar oricum e integrată într-un ecosiste