Un client al Băncii Comerciale Române (BCR) a transmis ieri către membrii Parlamentului României o scrisoare prin care solicită investigarea activităţilor desfăşurate de Asociaţia Română a Băncilor (ARB), Guvern, Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi BCR cu privire la contractele pe care clienţii le-au încheiat cu instituţia de credit. Nemulţumit de situaţia actuală a derulării creditului său, autorul scrisorii anunţă că va intra în "grevă bancară", prin achitarea ratelor cu o întârziere de 29 de zile, şi cere înfiinţarea unei comisii parlamentare pentru apărarea cetăţenilor împotriva abuzurilor băncilor.
În scrisoarea adresată parlamentarilor, clientul BCR precizează: "Consider că este inadmisibil ca un stat de drept, membru al Uniunii Europene, să amâne intrarea în vigoare a modificărilor la Legea nr. 193/2000, respectiv dorinţa de a modifica aceste noi reglementări în sensul eliminării posibilităţii asociaţiilor de protecţia consumatorilor să sesizeze instanţa de judecată cu o cerere a cărei admitere ar avea drept efect obligarea instituţiei bancare să modifice toate contractele care conţin acea clauză. (...) Alături de mine sunt alţi 326 de cetăţeni români care au luat credite bancare în perioada 2006 - 2009 de la cea mai importantă bancă din sistem, BCR. Toate aceste persoane, alături de mine, au luat aceste credite pentru a-şi construi un viitor mai bun pentru familiile lor. Majoritatea creditelor sunt credite ipotecare, garantate cu o proprietate. Valoarea acestor credite este de 20 milioane de euro, bani care s-au întors în economie, sub diverse forme: achiziţii materiale construcţii, achiziţie apartamente, tarife notariale, taxe şi impozite plătite statului pentru aceste imobile".
Autorul documentului se consideră un client cu rating AAA - adică client bun platnic, şi a ales să încheie un contract de credit cu BCR. În scrisoare, clientul preciz