Pagini inedite în care celebrul dramaturg Tennessee Williams și-a vărsat amarul au ieșit acum la iveală și dezvăluie lucruri nebănuite despre autorul cunoscutei piese „Un tramvai numit dorință”
Anunțat de curând în cotidianul „The Guardian“, volumul „Tennessee Williams: A Literary Life“ de John Bak promite să întregească portretul rebelului de altădată cu elemente din peste o mie de pagini inedite în care „bătrânul crocodil“ și-a vărsat amarul. La trei decenii de la moartea autorului, textele dramatice ale americanului lovit brusc de celebritate datorită pieselor „Un tramvai numit dorință“ sau „Pisica pe acoperișul fierbinte“ se montează fără încetare în toată lumea. În scrierile sale nepublicate Tennessee Williams se dezvăluie din nou un hedonist nefericit, un rebel obosit și dezgustat de oameni.
După gustul amețitor al succesului, artistul experimentează decăderea. După ce Broadway-ul îi întorsese spatele, din anii ’60, de când se străduia din răspunteri să revină în centrul atenției și pentru asta plătea chiar bani grei, de când se lupta cu cancerul, cu drogurile și cu pierderea partenerului de viață, Frank Merlo, datează niște scrieri nepublicate ce își vor găsi în sfârșit locul într-o nouă biografie. Anunțat de curând în cotidianul „The Guardian“, volumul „Tennessee Williams: A Literary Life“ de John Bak promite să întregească portretul rebelului de altădată cu elemente din peste o mie de pagini inedite în care „bătrânul crocodil“ și-a vărsat amarul. În aceste pagini, mizantropia autorului pare să se ascută mai mult decât de obicei, de vreme ce colegii dramaturgi sunt niște „vampiri care duhnesc din cauza unui ego putred, răscopt“ sau par niște „zdrențe urâte, stângace, jenate, bâlbâite, dizgrațioase“.
Colegii de breaslă sunt ca niște vampiri, scrie el. Iar francheța din paginile sale ia forma unei invective din care răzbate disprețul: „Vor să sco