• Copou, Tudor Vladimirescu, Nicolina si zona Industriala sunt doar cateva locuri din Iasi in care tramvaiele vor fi scoase din circulatie
Lucrarile programate pe mai multe artere din oras si care vor incepe in aceasta primavara implica si scoaterea din circulatie a tramvaielor in zone intens circulate din Iasi. In aproximativ doua saptamani, santierul din Piata Mihai Eminescu nu va mai putea fi traversat de calea de rulare a tramvaielor, iar bulevardul Carol I nu va mai beneficia de vagoanele electrice. Totodata, zona Industriala, Metalurgiei sau bulevardul Nicolae Iorga sunt alte zone din Iasi pe care circulatia tramvaielor va fi anulata temporar. Municipalitatea va investi in reabilitarea liniei de tramvai ce duce spre Dancu pe o distanta de aproximativ 3,5 kilometri. Proiectul care are o valoare de 89,5 milioane lei, urmareste refacerea carosabilului, a trotuarelor, modernizarea iluminatului public si modernizarea podurilor de pe strazile Aurel Vlaicu si Ciurchi II. "Zona de interventie din municipiul Iasi este compusa din 1.415 metri linie cale tramvai si 3.421 metri strada, care asigura accesul spre institutiile care functioneaza în zona si spre locuintele riverane, dar si accesul spre strazile principale ale municipiului si drumurile judetene si nationale", mentioneaza Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Primariei Iasi.
Pe langa acest proiect care are finantare europeana de peste 85 la suta, municipalitatea urmareste si proiectul "Modernizarea retelei de linii de tramvai în polul de crestere", care are ca obiectiv modernizarea a aproximativ 5 kilometri de linie dubla de tramvai in zonele bd. N. Iorga, bd. Primaverii, Calea Chisinaului, bd. Metalurgiei si str. Vasile Lupu. Aici ar urma sa fie refacut mobilierul urban si reamenajate spatiile verzi de pe platforma liniei de tramvai pe o suprafata de peste 15 mii de metri patrati. Daca proble