"In 1999, Polonia a trecut prima clasa de liceu la gimnaziu si a scurtat durata liceului de la 4 la 3 ani. Dupa aceasta reforma, intre 2000 si 2009 rezultatele la testele PISA arata ca Polonia a avut cea mai spectaculoasa crestere a scorului PISA din Europa", scrie fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu pe blogul sau, precizand ca modelul polonez a stat la baza legii educatiei implementate in 2011.
Sub titlul "Logica sau reumatism la creier", Daniel Funeriu arata care sunt performantele sistemului polonez si ale celui romanesc de invatamant la testele PISA, inainte si dupa aplicarea reformelor.
"Intre 1999 si 2009 Romania nu a facut mai nimic. A cosmetizat, si-a pastrat 'traditiile' in educatie si sindicatele fericite. Intre 2000 si 2009 rezultatele la testele PISA ale elevilor romani au scazut sau au stagnat", scrie consilierul prezidential. Funeriu precizeaza ca "in Legea educatiei din 2011, Romania a preluat foarte multe lucruri din reforma poloneza din 1999, inclusiv trecerea clasei a IX-a la gimnaziu si structura ciclurilor de studiu".
"In decembrie 2011 Comisia Europeana dadea Romania drept exemplu de reforma corecta si curajoasa a educatiei. Avand in vedere ca schimbarile din Polonia, preluate de Legea educatiei din 2011, s-au dovedit ca fiind cele mai eficiente din Europa si ca imobilismul din Romania din aceeasi perioada a dus la stagnare, ce trebuie facut mai departe?", continua fostul ministru al Educatiei.
Cum arata sistemul din Polonia in 1999 si cum a devenit el dupa reforma din 1999
Sursa foto: funeriu.blogspot.ro
"Cazul Poloniei a fost luat in considerare la elaborarea Legii educatiei", scrie Daniel Funeriu. Potrivit acestuia, reforma din Polonia din 1999 a trecut prima clasa de liceu la gimnaziu si a scurtat durata liceului de la 4 la 3 ani, a incurajat si a