Câteva mărci auto reprezintă adevărate mine de aur, reuşind să obţină vânzări spectaculoase şi să atragă venituri de zeci de miliarde de dolari doar datorită brandului pe care şi l-au creat. Însă cât valorează brandul fiecărui constructor auto aflaţi dintr-un top al Brand Finance.
Vedeţi în galeria foto de mai sus care sunt primii zece ocupanţi din topul celor mai valoroase branduri auto din lume, dar şi poziţia Dacia.
Toyota este lider şi la acest capitol, valorând 26 miliarde de dolari, cu 2,3 miliarde mai mult decât Volkswagen. Practic aceasta ar fi suma minimă pe care cineva ar trebui să o scoată din buzunar dacă ar vrea să cumpere brandul japonez, fără a include aici posesiuni fizice, precum halele sau liniile de producţie.
Toyota a trecut în ultima vreme printr-o perioadă foarte bună, compania japoneză reuşind să redevină lider mondial, în funcţie de vânzări, asta după ce 2010 şi 2011 au fost doi ani negri pentru niponi. Interesant este însă locul doi în clasamentul de mai sus, deţinut de Volkswagen, care ameninţă din urmă Toyota. Brandul german şi-a sporit valoarea cu 33%, urcând în acest an două poziţii.
BMW şi Mercedes sunt printre singurele care au înregistrat scăderi în aceast top, în timp ce Nissan a urcat un loc. De asemeni şi Chevrolet se apropie de top 10, având o creştere a valorii de brand de 26%, până la 6 miliarde de dolari. Este posibil ca anul viitor Peugeot să fie depăşit de Chevrolet, companie care are o promovare din ce în ce mai agresivă pe pieţele europene.
Vezi şi NOILE SUV-uri de buzunar. Care e mai arătos?
Dacia, brand de 1 miliard de dolari
Dacia a depăşit de multă vreme imaginea de producător auto naţional, devenind unul internaţional. Acest lucru se vede prin valoarea brandului său, care în acest an a urcat cu 9%, până la aproximativ 1 miliard de dolari.
Dacia se află pe locul 48 în topul ce