Cea mai frumoasă imagine a României în lume la ora actuală se datorează unui eveniment cultural: Festivalul Internaţional “George Enescu”, al cărui prestigiu a crescut odată cu venirea la Bucureşti a unor mari orchestre şi a unor mari muzicieni. Dar atunci când spoturi publicitare privind festivalul au început să fie difuzate pe canalele de televiziune CNN şi Euronews, succesul era garantat.
Dacă promovarea s-a făcut şi în cadrul unui eveniment deosebit, atunci se culeg roade foarte bune. Iată cel mai bun exemplu. În ianuarie 2009, când de la Washington, D.C. a fost transmisă în direct, la CNN, ceremonia de învestitură a lui Barack Obama s-a difuzat şi spotul publicitar al Festivalului Enescu din acel an. Acelaşi post tv a difuzat un spot al ediţiei 2013, în luna ianuarie a acestui an, când lui Obama i s-a dat din nou învestitura. Şi vizibilitatea, şi credibilitatea Festivalului Enescu au crescut enorm în plan mondial, dacă ne gândim câţi oameni de pe glob au urmărit aceste transmisiuni.
Festivalul “George Enescu” are loc în acest an între 1 şi 28 septembrie. Organizatorii au pregătit din timp două campanii pentru promovarea evenimentului muzical pe canalul CNN şi două pe Euronews (una – în toamna lui 2012, iar în 2013, una în ianuarie pe CNN şi una în februarie pe Euronews). Promovarea la nivel internaţional a făcut să crească, de la o ediţie la alta, popularitatea acestei manifestări de anvergură organizate o dată la doi ani. Desigur, e vorba de valoarea tuturor evenimentelor care au loc în cadrul festivalului.
Biletele sunt la mare căutare. Pentru ediţia din acest an, numai într-o oră şi jumătate de la punerea în vânzare (15 ianuarie 2013) s-au cumpărat peste 1.500 de abonamente la concertele de la Sala Palatului şi peste 500 de abonamente la cele de la Ateneul Român, mai multe decât pe întreaga ediţie 2011. Biletele pentru fiecar