De la începutul acestui an, un cetăţean a depus la registratura Primăriei municipiului Vulcan trei sesizări prin care solicită să-i fie respectat dreptul pe care dumnealui consideră că l-ar avea atât în virtutea unei hotărâri de consiliu local adoptate în noiembrie 2012, cât şi a unor documente emise de legislativul ţării.
În luna ianuarie
a acestui an, domnul Vasile Birtolom (în poză) s-a adresat, prin cererea înregistrată cu numărul 11859/14.01.2013, Primăriei Vulcan cu solicitarea de a-i fi redusă cu 50 la sută plata impozitului pentru apartamentul 2, scara I, din blocul 64 de pe strada Romană. A solicitat acest lucru în virtutea prevederilor specificate în art.6 (1) al Hotărârii nr.134/2012 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2013. Care vorbeşte despre reducerea la jumătate la "plata impozitului pe clădiri, pe o perioadă de 7 ani, pentru proprietarii apartamentelor din locurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuiala proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic, în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.158/2011".
Răspunsul primăriei,
primit de către dumnealui, nu l-a mulţumit deloc. Reducerea, i se răspunde oficial, nu i se poate acorda, fiindcă, potrivit Codului Fiscal, beneficiază de reducere la plata impozitului pe clădiri doar persoanele care au reabilitat blocurile colective de locuinţe. Cu specificarea că este vorba de anveloparea întregului bloc de locuinţe, i