Videoclipurile din seria Harlem Shake au reuşit să atingă un record comun: au atins un miliard de vizualizări. Recordul este diferit de cel al melodiei Gangnam Style de la Psy, dar la nivelul viralităţii, fenomenele sunt asemănătoare.
Primele parodii după Harlem Shake au început să apară în luna ianuarie 2013 şi au atras milioane de vizualizări începând din februarie. Harlem Shake a atins 650 de milioane de vizualizări după patru săptămâni, cu toate parodiile cumulate. Gangnam Style atinsese acest număr după 13 săptămâni.
Evident, vorbim aici de o analiză diferită, deoarece Gangnam Style a reuşit să atragă acest număr de vizualizări singur, dintr-un singur videoclip. În schimb, parodiile după Harlem Shake funcţionează după un sistem colectiv. Astfel, cea mai vizualizată adaptare este cea a armatei norvegiene, care nu trece de 65 de milioane. Cu toate acestea, numărul de parodii este în continuă creştere, iar adunate dau un miliard, scrie “The Examiner”.
Gangnam Style a avut şi un alt tip de promovare. Harlem Shake s-a extins fără a fi nevoie ca utilizatorii să ştie videoclipul original sau melodia creată de Baauer. Aceasta din urmă a fost văzută de 27 de milioane de oameni. Ei pur şi simplu au văzut un video cu o adaptare şi au replicat stilul. Psy a avut o evoluţie constantă de unul singur, fiind invitat la televiziune şi având un număr de afişări individuale uriaş.
Gangnam Style, tracţiune individuală
Gangnam Style, videoclipul lui Psy, a stat în topul afişărilor săptămânale de pe YouTube timp de câteva săptămâni. Iniţial, videoclipul a devenit cel care a primit cele mai multe aprecieri pe YouTube, în momentul când avea peste 6 milioane de voturi. De asemenea, videoclipul are 400.000 de dislike-uri. În momentul acesta videoclipul are 1,4 miliarde de vizualizări, iar YouTube i-a dedicat chiar un mic Psy interactiv lângă videoclip.