"Dacă nu avem pâine, daţi-le cozonaci," a fost o frază celebră rostită de Marie Antoinette a Franţei. Cam la asta se rezumă situaţia din piaţa auto, mai ales în Europa. În timp ce vânzările producătorilor de volum scad, mărcile premium au parte de creşteri spectaculoase. Audi este cel mai nou producător care raportează creşteri record pentru 2012.
Europa merge cel mai prost la ora actuală în lume pe piaţa auto, scăderea pentru 2012 la nivelul întregului continent fiind de 8%. Totuşi producătorii premium au resimţit criza mult mai uşor, trend care pare să continuie şi în 2013.
Producătorul auto german Audi, parte a grupului Volkswagen AG, a reuşit să înregistreze vânzări record în 2012, conform Autocar. Peste 1 450 000 de autoturisme marca Audi au fost vândute anul trecut la nivel mondial, cu 11,7% mai mult decât în 2011.
Recordul lui Audi poate fi explicat prin câteva modele de succes precum A4, A6 şi Q5, toate fiind vândute în peste 200.000 exemplare. Cu astfel de vânzări Audi continuă să fie rivalul de temut al lui BMW.
TOP 10 Cele mai valoroase branduri auto din lume. Vezi cât valorează Dacia!
Segmentul premium luat cu asalt
Audi vs BMW vs Mercedes, acesta este trioul care domină segmentul premium, iar între cele trei mărci nu se poate pune decât "versus" deoarece singura relaţie dintre ele este de rivalitate absolută. BMW şi-a luat înapoi coroana de rege de la Audi, obţinând în ianuarie vânzări mai bune, datorită modelelor Seria 3 sau X1. În schimb Mercedes pregăteşte o contra ofensivă puternică, prin întinerirea întregii game de autovehicule, în încercarea de a depăşi BMW şi Audi.
Nu puţini sunt producătorii auto care şi-ar dori să fie unul dintre cei trei, Lexus, Infiniti, Volvo sau Land Rover fiind doar câţiva dintre cei care aglomerează acest segment. Astfel de mărci nu sunt doar investiţii sigure, ci adevărate vaci