Atunci cand moda se intalneste cu tehnologia, hainele pot deveni interactive si isi pot schimba culoarea, modelul sau chiar fotografia afisata, dupa placul fiecaruia.
Combinand pret a porter-ul si inalta tehnologie intr-o gama noua de tricouri, botezata L-shirt, brandul francez Coperni incearca sa devina prima companie producatoare de "imbracaminte de lux luminoasa".
Potrivit Masculin, tinerii designeri parizieni Kelly Withey si Sebastien Meyer au integrat tricourilor lor o sursa de lumina ultrafina, careia ii sunt asociate diverse filtre magnetice (imprimeuri uni si fotografice), pentru a crea un logo personalizat.
Panourile electroluminiscente sunt reincarcabile printr-un conector USB si difuzeaza o lumina constanta timp de sase ore, fara intrerupere. Un buton on-off de alimentare (integrat in imbracaminte) poate comanda sistemul.
Coperni afirma ca tricourile sunt impermeabile, asa ca este recomandata doar spalarea chimica. Acest ptrodus inovator va fi propus spre distribuire buticurilor de moda, iar cei doi creatori spera sa poata coopera cu alte marci.
Antecedente
Nu este prima data cand un panou emitator de lumina este introdus intr-o piesa de imbracaminte. In 2006, celebrul "t-qualiser", ale carui lumini clipesc in functie de ritmul muzicii, s-a bucurat de succes in lumea clubberilor.
Progresele tehnologice in ceea ce priveste ecranele OLED flexibile (precum cele prezentate recent de Samsung la CES 2013) extind gama posibilitatilor in domeniu.
In 2012, tshirtOs prezenta la randul sau un concept de ecran programabil introdus intr-un tricou si capabil sa afiseze tweet-uri interactive cu smartphone-ul sau.
Inceputul unei tendinte noi in moda, combinata cu tehnologia avansata, este promitator. Numai ca, deocamdata, posibilitatile par a fi infime.
@