Senatorul PNL de Bistriţa-Năsăud, Ioan Deneş, s-a adresat astăzi senatorilor, în declaraţia sa politică afirmând că brand-ul de ţară ar trebui să fie produsele româneşti tradiţionale şi nu "frunzele".
Redăm în cele ce urmează textul declaraţiei politice, citită de la tribuna Senatului de Ioan Deneţ.
"Am încercat să ne promovăm țara prin frunze în loc să ne concentrăm eforturile în a face cunoscute atât în țară, cât și în străinătate, produsele autohtone. Am susținut, în timpul campaniei pentru parlamentare, și susțin în continuare, în calitate de parlamentar, că promovarea produselor autohtone trebuie să fie o prioritate pentru România.
Ministrul agriculturii, Daniel Constantin, este animat de aceeași dorință de a determina cetățenii să consume cu preponderență produse autohtone. Cu ajutorul mai multor lanțuri de magazine, s-a reușit crearea unui stand al produselor românești, zonă de vânzare dedicată exclusiv fructelor și legumelor provenite de la producătorii români.
Un pas în vederea promovării produselor autohtone în străinătate a fost realizat prin intermediul Departamentului de Comerț Exterior din Ministerul Economiei urmează ca în Germania, în orașele Ulm si Munchen, să fie inaugurate două centre pentru comercializarea vinurilor și produselor agroalimentare.
Este lăudabilă inițiativa oficialilor din Ministerul Economiei pentru cuprinderea produselor românești tradiționale în pensiunile si restaurantele din Germania.
Tot în afara granițelor țării, magiunul de Topoloveni a fost ridicat la rang european, ceea ce ne face să ne simțim mândrii de bogăția produselor noastre.
Stimati colegi, propun să ne facem remarcați în Europa prin produsele tradiționale, care ne fac mândrii că suntem români. Să nu uităm că la Dacia Mioveni se fabrică, în continuare, mașini românești, automobilul Dacia fiind o marcă de referință pentru Român